Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek!

Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló (fogyasztó) a LakberendezésVilág (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett webáruház használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a lakberendezesvilag.hu webáruházában (továbbiakban: Webshop) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybe vevő (továbbiakban: Megrendelő) általi használatának feltételeit. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A Webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://lakberendezesvilag.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

  • Neve: LakberendezésVilág, Naár Zsolt e.v.
  • Székhelye: 3950 Sárospatak, Sport utca 3.
  • Posta címe: LakberendezésVilág, 1164 Budapest, Batthyány Ilona utca 67.
  • Elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]
  • Telefonos elérhetőség: +36 30 295 1202
  • Nyilvántartási szám: 24999895
  • Adószáma: 60928012-1-25
  • Bankszámlaszáma: 10702301-68822776-51100005
  • Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága
  • A szerződés nyelve: magyar
  • Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-134296/2017.

A tárhelyszolgáltató elérhetőségei: https://versanus.eu/

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (“Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen Szabályzat 2019.01.01.napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3. Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett Webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Webshop tartalmának megtekintésére.

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

3.1. A lakberendezesvilag.hu lakberendezési termékeket szőnyeg, lámpa, bútor, falikép és egyéb kiegészítőket kínál vásárlói számára. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. Vásárlás előtt szőnyeg esetén fogásminta és katalógus egyéb termékek esetén katalógus alapján tájékozódhat a termékekről. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát (feltüntetett áraknak nincs ÁFA tartalmuk, tevékenységünk alanyi adómentes, mely alanyi adómentes ár.), tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

3.2. A Webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a Webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak részleteiről, időtartamáról.

4. REGISZTRÁCIÓ, RENDELÉS MENETE

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat a szolgáltató kérelemére törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

4.1. Megrendelő a regisztrációt követően bejelentkezik a Webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

4.2. Megrendelő az adott szabad szavas keresőt használva (a termék márkáját, cikkszámát megadva) vagy a menüben a termékek, galéria vagy márkák közül kiválasztja a keresett terméket.

4.2. Megrendelő a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja és bizonyos termékek esetén szín vagy méretét is amennyiben választható.

4.3. Megrendelő kosárba helyezi a kiválasztott terméket, termékeket. Megrendelő bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a “kosár” linkre kattintva.

4.4. Amennyiben Megrendelő további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a megfelelő terméket, termékeket és kosárba helyezi azt. Ha nem szeretne további terméket vásárolni a “kosár” linkre kattintva, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A “törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát tételenként. Amennyiben szeretné a mennyiséget módosítani írja be a megfelelő mennyiséget a mennyiség oszlopba és kattintson a „Kosár Frissítése” gombra, mely után frissül a kosár tartalma. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan kattintson a „Tovább a Pénztárhoz” gombra.

4.5. Megrendelő megadja a számlázási adatokat és a szállítási címet, majd a fizetési módot kiválasztja, melynek típusai a következők: Bankkártyával (Barion), PayU, Közvetlen banki átutalással.

4.5.1. Fizetési módok:

Bankkártyával történő fizetés (Barion) vagy PayPal: A megrendelés végösszegének azonnali kifizetése a Barion bankkártyás rendszerén vagy PayPal-on keresztül történik. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. PayPal-en történő fizetésnél a fizetések feldolgozásakor az adatok egy részét átadjuk a PayPal-nek, köztük azokat, amelyek szükségesek a fizetés feldolgozásához, mint például a vásárlás végösszege és a számlázási információk. Részletek a PayPal Adatkezelési tájékoztatójában. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a Barion nem kap értesítést a Szolgáltatótól, és a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató sem értesül, azokat nem tárolja. A kártyás fizetéshez a Megrendelő internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Megrendelő folyószámláján.

Utánvétel: Áru átvételekor amennyiben 50% előre utalással rendelte meg a terméket vagy termékeket a fennmaradó összeget: futárnak GLS, DPD, MPL, Royal futár (akár készpénzzel) vagy bankkártyával, saját kiszállítónknak csak készpénzzel tudja teljesíteni. Nagyobb szőnyegek estén ami 200x300cm -nél nagyobb a kiszállítást csak a teljese összeg vagy végösszeg beérkezése esetén tudjuk elindítani. Az utánvét szolgáltatásért 0 Ft. kerül felszámításra.

Előre utalás bankszámlára vagy banki befizetés: Megrendelő a megrendelt termékek árát, azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a teljes összeget vagy 50%-át a megrendelt termék vagy termékeknek a Szolgáltató Cib Banknál vezetett 10702301-68822776-51100005 számú bankszámlájára banki átutalás vagy banki befizetés útján. Mindkét esetben a megjegyzés rovatban a megrendelés számot szükséges feltünteti. A Megrendelő a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás vagy befizetés jóváírását követően jogosult. Amennyiben előre utalás vagy banki befizetés esetén a rendeléstől számított 7 napon belül nem érkezik be az átutalt összeg, úgy Szolgáltató a rendelést törli.

4.5.2. Szállítási díjak:

A Szolgáltató a GLS, DPD, MPL, Royal futárszolgálattal vagy a szolgáltató szállítja ki a megrendelt termékeket a Megrendelő részére.

A kiszállításról Megrendelő e-mailben értesítést kap.

Szállítási díjak nem kerülnek felszámításra.

A szállítási költség Magyarországon belül 0 (nulla) Ft. csomagonként. Elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét nem vállaljuk. A visszaküldeni kívánt árut az alábbi címre kérjük küldeni: Lakberendezésvilág 1164 Budapest, Budapesti út 157/h
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó részletes leírást az ÁSZF 6. pontjában olvashatja.

Elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költsége a Megrendelőt terheli.
Minőségi kifogás esetén a termék visszaküldésének költsége a Megrendelőt terheli.

Ingyenes a szállítási költség amennyiben az egyszeri vásárlás 0 (nulla) Ft összeget meghaladó értékű.

Hibás termék csere esetén az újabb szállítási díjat átvállaljuk!

Utánvétes szállítás esetén futárszolgálattal történő kiszállításkor a megrendelt termék fennmaradó összeget a vevő a futárnak fizeti.

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

Ezen szállítási konstrukciók, csak Magyarország területén belüli csomagszállítás esetén érvényesek!

Személyes átvételre nincs lehetőség.

4.6. Amennyiben a Webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Az e-számlát email-en keresztül küldjük ki a megadott email címre, amennyiben nem e-számlát szeretne postán levélben küldjük ki az Ön részére a megadott postázási címre. Megrendelő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

4.8. Az adatok megadását követően Megrendelő a “Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését. E-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

4.10. Megrendelő e-mail -ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított két munkanapon belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, Megrendelő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

5.1. A megrendelések feldolgozása H-P: 10.00-17.00 történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

5.2. Általános teljesítési határidő az adott termék gyári lekérdezése alapján történik. A gyár visszaigazolása függvényében küldjük a visszaigazolást a szállítási határidőről. Ezek határideje az adott termék gyártójaként változhat, ezért különböző szállítási határidővel lehet számolni. Amennyiben a termék megérkezett szolgáltatóhoz, fennmaradó végösszeg esetén a megrendelt termék, termékek az összeg bankaszámlára való beérkezése után kerül átadásra a futárszolgálatnak, 1-2 munkanapon belül. Ha utánvét szeretné rendezni a fennmaradó összeget a megrendelt termék, termékek a futárszolgálatnak, 1-2 munkanapon belül kerül átadásra. A Szolgáltató és Megrendelő a teljesítés időpontjáról mindig megállapodnak a gyár visszaigazolása függvényében. A szolgáltatóhoz megérkezett termék, termékek beérkezéséről köteles a megrendelőt értesíteni és a szállítással kapcsolatban egyeztetni.

5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.

5.4. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag Megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

6. ELÁLLÁS JOGA

6.1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Megrendelő a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Megrendelő 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Megrendelő, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.3. A termék visszaküldésének költségét a Megrendelőnek kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését.

6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

6.5. Nem illeti meg az elállási jog Megrendelőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Megrendelőt utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak.

6.6. Nem illeti meg az elállási jog a Megrendelőt, amennyiben a termék már nincsen újra értékesíthető állapotban.

6.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Megrendelő részére.

6.8. A visszatérítés a Megrendelő által írásban megadott bankszámlaszámára történik.

6.9. Megrendelő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni.

6.10. Megrendelő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a terméket.

6.11. A Megrendelő kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését.

6.12. Megrendelő felelősségre vonható az áru értékében bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áru nem az eredeti csomagolásban történik visszaküldésre, illetve bármilyen jellegű, használatból eredő legkisebb mértékű elváltozás jelei fedezhetők fel az árun.

6.13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Megrendelő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.14. Amennyiben Megrendelő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését írásban teheti meg Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, e-mailen történő jelzés alkalmával pedig az e-mail beérkezését. Postai úton, szolgáltató postacímére történő visszaküldés esetén ajánlott küldeményként feladott értesítést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére. A terméket saját dobozában, vagy csomagolásában az eredeti címkét a terméken hagyva, a dobozba csomagolt számlával (ha benne van) együtt kell visszaküldeni.

6.15. Bármely esetben, amikor a visszaküldés költsége Vevőt terheli, a visszaadni kívánt árut az alábbi címre kérjük küldeni: Lakberendezésvilág 1164 Budapest, Budapesti út 157/h

6.16. Megrendelőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Megrendelőt terheli! A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát.

6.17. A Megrendelő és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

45/2014. (II.26.) Korm.

6.18. Megrendelő egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

7. Jótállás, szavatosság

7.1. Vásárlással kapcsolatos probléma, panasz esetén, illetve a vásárolt termék minőségével kapcsolatosan a Megrendelő Szolgáltatótól kapott számlával vagy annak másolatával tehet panaszt, illetve érvényesítheti szavatossági igényeit. Megrendelő ezen panaszok bejelentését írásban teheti meg az [email protected] címre küldött e-maillel, vagy a: LakberendezésVilág, 1164 Budapest, Batthyány Ilona utca 67.
postacímre küldött ajánlott levél formájában.

Megrendelő minőségi kifogás esetén szavatossági igényét Fogyasztói szerződés esetén a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek, illetve ha a termék nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles Megrendelő kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Megrendelő oldalára kerül, vagyis vita esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.

7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.

7.4. A szavatossági idő alatt felmerült, szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani vagy kicserélni. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni szavatossági igényeiről.

7.5. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel.

7.6. A szavatossági igények érvényesítése esetén, előre egyeztetést követően, Megrendelő köteles Szolgáltató részére visszaküldeni a kifogásolt terméket. Utánvéttel küldött csomagokat Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni!

7.7. Szolgáltató az általa forgalmazott termékek hibás felhasználásából, gondatlan viseléséből, rendeltetésnek nem megfelelő használatából eredő károkért, a termék által okozott járulékos, vagy közvetett károkért, továbbá személyi sérülésekért felelősséget nem vállal.

Kellékszavatosság

7.8. Milyen esetben élhet Megrendelő a kellékszavatossági jogával?

Megrendelő Webshopot szolgáltató cég hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződés esetén Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

7.9. Milyen jogok illetik meg a Megrendelőt a kellékszavatossági igénye alapján?

Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

7.10. Milyen határidőben érvényesítheti Megrendelő kellékszavatossági igényét?

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

7.11. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Megrendelő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.12. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

7.13. Milyen esetben élhet Megrendelő a termékszavatossági jogával?

Termék hibája esetén Megrendelő – választása szerint – a 7.8. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényét érvényesítheti.

7.14. Milyen jogok illetik meg Megrendelőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelő köteles termék hibáját bizonyítani.

7.15. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.16. Milyen határidőben érvényesítheti Megrendelő termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.17. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Megrendelő termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

7.18. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

8. VEGYES RENDELKEZÉSEK

8.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

8.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

8.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

8.4. Szolgáltató és Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9. PANASZKEZELÉS RENDJE

9.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az [email protected] e-mail címen, vagy levél útján is közölheti a : LakberendezésVilág, 1164 Budapest, Batthyány Ilona utca 67.
postacímre elküldött levelével.

9.2. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10. SZERZŐI JOGOK

10.1. Miután a lakberendezesvilag.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a lakberendezesvilag.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

10.2. A lakberendezesvilag.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

10.3. A lakberendezesvilag.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

11. ADATKEZELÉS

11.1. A szolgáltató a webáruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben a alvállalkozója számára. (Pl: futárszolgálat), a megrendelés kézbesítéséhez ez szükséges.

11.2. A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a szolgáltató kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a szolgáltató a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat a szolgáltató bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban.

2019-03-21